• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Povrće

Povrće moramo jesti svaki dan jer nas ono opskrbljuje velikom  količinom za zdravlje blagotvornih, u vodi topljivih, vitamina. Naš organizam zahtijeva svakodnevan unos ovih hranjivih tvari jer, za razliku od vitamina topljivih u mastima (kao što su vitamini A, E,D) i koji se mogu skladištiti, vitamini topljivi u vodi (vitamin C i vitamini Bl, B2, 83, 85, B6, 812 i folna kiselina) skladište se samo u malim količinama ili se uopće ne skladište. Upravo stoga ih je potrebno osigurati prehranom.


Povrće se trenutačno smatra najvažnijim dijelom prehrane. Preporuke javnih zdravstava naglašavaju važnost povrća kao kamena temeljca najzdravijeg načina prehrane. Uključivanje povrća u svakodnevni jelovnik ne samo da osigurava dugotrajno zdravlje, već osigurava i energiju te omogućuje da izgledate najbolje.

 

Povrće nam pomaže da ostanemo vitki, puni energije i zdravi. Povrće je hrana najbogatija hranjivim tvarima što znači da osigurava najviše vitamina, minerala, fitonutrijente, a pritom sadržava i najmanje kalorija pa je idealno za optimalno održavanje tjelesne mase.
Konzumacija raznovrsnog povrća kao sastavnog dijela  obroka pomaže da ostanete vitki i osigurava vam energiju potrebnu da biste uistinu uživali u svakodnevnom životu.

 

Povrće je također jedan od značajnijih izvora kalcija, minerala koji igra veliki broj značajnih uloga u organizmu uključujući održavanje zdravlja kostiju. Povrće, uz voće, osigurava više fitonutrijenata nego ijedna druga skupina namirnica zbog čega zauzimaju prvo mjesto u odražavanju zdravlja.

Povrće je najbolje konzumirati svježe i sirovo jer se na takav način maksimalno održavaju njegove hranjive vrijednosti. Međutim, povrće se može i pripremiti najzdravijim načinom kuhanja na pari u cilju zadržavanja hranjivih svojstava i najboljeg okusa.
Prekuhavanje može uništiti vrijedne hranjive vrijednosti.

 

Jedan od osnovnih razloga zbog kojeg ljudi izbjegavaju konzumaciju povrća su tradicionalne metode pripremanja povrća koje najčešće rezultiraju prekuhanim povrćem koje je gotovo bez ikakva okusa. Povrće se može pripremiti kuhanjem al dente  ili na pari što mu omogućuje da i dalje sadrži najveće količine hranjivih tvari, a da i dalje ostane jako ukusno.

 

Jako je važno obratiti pozornost na biokemijske značajke kod pojedinog povrća jer ono mogu uzrokovati tegobe kod određenih pojedinaca.
Postoji nekoliko rijetkih zdravstvenih stanja koja zahtijevaju strogu restrikciju oksalata pa je dobro znati da primjerice špinat, cikla, blitva i paprika  sadrže prilično visoke razine oksalata.
Postoje namirnice koje su povezane s alergijama na lateks i hranu među kojima su jabuke, mrkva, celer, lubenice, krumpir i rajčice.
Namirnice iz porodice pomoćnica, i koje sadržavaju alkalodide, su paprika, patlidžan, krumpir i rajčica. Također je povrće koje se često dovodi u vezu s povećanim rizikom od alergijskih reakcija.
Neke vrste povrća sadrže purine – prirodne spojeve čijom se razgradnjom stvara mokraćna kiselina, ali kod osoba, primjerice oboljelih od gihta, njezino prekomjerno stvaranje može izazvati dodatne tegobe.