• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Celer

Uspijeva od proljeća do kasne jeseni.

 

Blagotvorna djelovanja

Celer sadržava spojeve koji se zovu ftalidi i koji opuštaju mišićje arterija o kojima ovisi krvni tlak i tako šire arterije. Vrlo je dobar izvor kalija, mineralan nužnog za održavanje normalnog krvog tlaka. Sadržava i vitamin B6 i folnu kiselinu koji snižavaju rizik od nastanka bolesti srca i krvnih žila sprječavajući porast razina homocistena. Celer je odličan izvor vitamina C, antioksidansa koji štiti od kroničnih bolesti.  

Celer sadržava i kumarine, antioksidatine spojeve što povećavaju aktivnost određenih vrsta leukocita koji uklanjaju potencijalno štetne stanice, između ostalih i stanice raka.

Celer obiluje i drugim za zdravlje važnim hranjivim tvarima poput kalcija, koji gradi kosti, magnezija, vitamina A i mangana, koji neutralizira djelovanje slobodnih radikala, vitamine B1, B2, fosfor i željezo koje stvara energiju.

 

Biokemijske značajke

Celer je jedan od izvora oksalata što kod nekih ljudi može izazvati određene zdravstvene tegobe.

 

Pohrana

Ako ga želite pohraniti, najbolje je to učiniti tako da se pohrani u hladnjak u plastičnoj vrećici iz koje je prethodno istisnut zrak.

 

Priprema

Prije pripreme celer je potrebno očistiti. Može se pripremiti i njegov korijen i listovi. Listovima je dobro obogatiti juhe, a korijen se može kuhati, pripremati na pari i nariban ili izrezan na manje komade dodati svježim salatama.

Recepti

Sezona:

travanj – studeni