• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Češnjak

Vrhunac sezone je ljeti, a dostupan gotovo tijekom cijele godine.

 

Blagotvorna djelovanja

Osim što je bogat izvor vitamina i minerala, češnjak sadržava i jedinstvene sumporne spojeve što pridonose njegovoj ljekovitosti. Zajedno s vitaminom C pomaže pri ubijanju štetnih mikroba. Zbog svojih ljekovitih svojstava, može pomoći u sprječavanju ateroskleroze i dijabetičke bolesti srca te smanjiti rizik od srčanog ili moždanog udara. Snižava krvni tlak, inzulin i trigliceride, ali i sprječava povećanje tjelesne mase. Češnjak znakovito smanjuje upale. Znanstvenici vjeruju kako češnjak može biti moćan lijek protiv obične prehlade, gripe, trbušnih viroza i gljivice kandide.

 

Pohrana

Najbolje je čuvati češnjak u otklopljenom ili djelomično poklopljenom spremniku koji se nalazi na hladnom i tamnom mjestu daleko od izvora topline i svjetlosti. Vlaga u hladnjaku može prouzročiti kvarenje.

 

Priprema

Prije pripreme, češnjak treba oljuštiti. On je sastavni dio mnogih recepata jer daje aromu, dodatan okus i hranjivost obroku. Najbolje je nasjeckani ili protisnuti svježi češnjak dodati hrani, ali može se i dodati povrću dok se još kuha. Češnjak se još može i peći, a pečenje naglašava njegov slatkast okus.

Sezona:

siječanj – prosinac