• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Grašak

Svježeg graška obično ima od proljeća do početka zime.

 

Blagotvorna djelovanja

Grašak je osobito bogat izvor vitamina skupine B, primjerice B1, B2, B3, B6 i folne kiseline. Ovi su vitamini nužni za dobar metabolizam masti, bjelančevina i ugljikohidrata. Obiluje i luteinom i zeaksantinom, za zdravlje korisnim karotenoidima što pružaju antioksidativnu zaštitu od oksidacijskih oštećenja što ih uzrokuju slobodni radikali.  Grašak poboljšava zdravlje kostiju jer je dobar izvor vitamina K1 koji aktivira osteokalcin, najvažniju neokolagensku bjelančevinu u kostima. Poboljšava i zdravlje srca i očiju te poboljšava stvaranje energije.

 

Pohrana

Svježi grašak čuvajte u hladnjaku. Niže temperatura usporit će brzinu disanja i tako sačuvati vitamine i svježinu. Najbolje je pohraniti ga u plastičnoj vrećici iz koje je prethodno istisnut zrak. Nemojte ga prati prije pohranjivanja jer će voda ubrzati proces kvarenja.

 

Priprema

Najzdraviji način pripreme graška je zdravo pirjanje tek nekoliko minuta. Ako ga kuhate i želite postići najbolji okus, preporučamo kuhanje al dente.

Sezona:

lipanj – srpanj