• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Kelj

Dostupan je tijekom cijele godine, ali najbolji mu je okus u zimskim mjesecima kad mraz utječe na razvoj slatkasta okusa i hrskave teksture. U toplijim je mjesecima tvrđi i potrebno ga je kuhati duže.

 

Blagotvorna djelovanja

Kelj, kao i ostale kupusnjače, jedan je od najbogatijih izvora za zdravlje važnih sumpornih tvari koje povećavaju sposobnost jetre da proizvodi enzime koji neutraliziraju potencijalno otrovne tvari. Kelj podražava optimalno zdravlje. Kupusnjače sadržavaju tvari za koje se smatra da pomažu sprječavanju nastanka raka. Od svih najzdravijih namirnica kelj sadrži najveću razinu luteina i zeaksantina. Ove hranjive tvari djeluju kao sunčane naočale, odnosno štite oči od ultraljubičastog zračenja i štete koja nastaje prilikom izlaganju očiju suncu. Poboljšava zdravlje srca, te sadrži mangan koji neutralizira djelovanje slobodnih radikala i bjelančevine važne za izradnju mišića. Sadrži još mnoge hranjive tvari, triptofan koji regulira san i bjelančevine koje grade mišiće.

 

Pohrana

Kelj čuvajte u hladnjaku. Niža temperatura usporit će brzinu disanja i tako sačuvati vitamine i svježinu. Najbolje je pohraniti ga u plastičnoj vrećici iz koje je prethodno istisnut zrak. Nemojte ga prati prije pohranjivanja jer će voda ubrzati proces kvarenja.

 

Priprema

Najzdraviji način pripremanja je zdravo pirjanje na pari. Kelj se može još kuhati u vodi, ali treba paziti da se ne prekuha već da se pripremi al dente.

Sezona:

prosinac – ožujak