• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Koraba

Vrhunac sezone joj je od ljeta do kasne jeseni.

 

Blagotvorna djelovanja

Koraba je odličan izvor antioksidanta vitamina C. On je najbolje iskoristiv u svježoj korabi jer je topiv u vodi i razgrađuje se dužom termičkom obradom hrane. Konzumiranjem štapića svježe korabe pojačavate u organizmu apsorpciju željeza koji poboljšava opskrbu kisika u krvi, čime se povećava energija. Konzumiranje korabe povoljno djeluje na zdravlje kostiju, probavnog i limfnog sustava, vezivnog tkiva, zubi i desni.

 

Koraba se pokazala kao vrlo učinkovito povrće za ublažavanje problema u slučaju edema, gljivice kandide ili virusnih zaraza. S obzirom na to da stabilizira razinu šećera, preporučuje se kod hipoglikemije i dijabetesa. Redovitim konzumiranjem korabe može se potencijalno smanjiti rizik od bubrežnih kamenaca te sniziti krvni tlak zahvaljujući prisutnom kaliju.

Koraba spada u porodicu kupusnjača koja je otporna dvogodišnja biljka.

U korabi se nalaze fitonutrijenti kao što su indoli, sulforafani i izotiocijanati koji pokazuju antikancerogeno djelovanje. Ovi spojevi sudjeluju u reakcijama s estrogenom i na taj način djeluju protiv hormona povezanih s rakom dojke i prostate.

Koraba je dobar izvor dijetalnih vlakana vrlo važnih za zdravlje našeg organizma. Ljekovito djeluju na srčano-krvožilni sustav jer smanjuju količinu ukupnog i LDL kolesterola, pomažu kod konstipacije, daju osjećaj sitosti i reduciraju apetit, snižavaju razinu šećera u krvi, a mogu pomoći i u prevenciji raka debelog crijeva.

Kontrolirane studije potvrdile su da čestim konzumiranjem voća i povrća s folnom kiselinom, beta-karotenom i vitaminom C značajno je snižen homocistein čije nakupljanje u krvnom serumu ukazuje na bolest srčano-krvožilnog sustava.

 

Pohrana

Zanimljivo je da koraba u svježem, pirjanom ili pečenom obliku sadrži vrijedne nutrijente.

 

Priprema

Ako koristite i listove, odvojite ih od peteljki koje se duže kuhaju od tankih listova.

Korabu možete narezati na kockice, štapiće ili naribati. Ako je manja, koraba može biti sočna poput jabuke pa se može kombinirati sirova u sezonskim salatama. Korabu možete kuhati cijelu ili narezanu na manje ploškice ili komade. Jednako tako će biti ukusna ako se priprema na pari, pirja ili kuha pa poha ili peče cijela u pećnici. Zbog velike primjenjivosti i sposobnosti da apsorbira okus ostalih povrtnih namirnica, koraba je idealna za pripremu vegetarijanskih jela.

Sezona:

srpanj – studeni