• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Krumpir

Krumpir je dostupan tijekom cijele godine.

 

Blagotvorna djelovanja

Zbog svoje hranjive vrijednosti, te dostupnosti u gotovo svakoj trgovini, krumpir je uvršten među najzdravije namirnice svijeta. Sadrži visoku koncentraciju vitamina C koji je i najvažniji antioksidans u vodi. Zbog vitamina B6 zaslužuje visoke ocjene kao ljekovita namirnica jer taj vitamin sudjeluje u više od stotinu enzimskih reakcija u cijelom organizmu. Vitamin B6 nužan je za stvaranje mnogih neurotransmitera pa je zaslužan i za proizvodnju serotonina, čiji manjak dovodi do depresije; melatonina, hormon potreban za dobar san; epinefrin i norepinefrin, hormoni koji pospješuju odgovor na stres, i GABA, potrebnu za zdravu funkciju mozga.

 

Pohrana

Za krumpir preporučujemo da se kupuje ekološki uzgojen, koliko god je to moguće, jer njegova ljuska sadržava mnoge hranjive tvari. Treba pripaziti prilikom odabira da je krumpir tvrd, očuvan i nije proklijao. Krumpir se ne smije čuvati u hladnjaku jer će dobiti nepoželjan okus, ali ne i zbog niske temperature jer se čuva na hladnom, tamnom i suhom mjestu. Krumpir prije pripreme treba dobro oprati.

 

Priprema

Ekološki uzgojeni krumpir može se pripremati i s korom, ali onaj konvencionalno uzgojeni treba oguliti. Najzdraviji način pripreme je zdravo kuhanje na pari, ali krumpir se može još kuhati u vodi, peći oguljen ili s korom.

Recepti

Sezona:

siječanj – prosinac