• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Kukuruz

Sušeni kukuruz raspoloživ je tijekom cijele godine, ali svježi kukuruz dostupan je od kasnog ljeta do rane jeseni.

 

Blagotvorna djelovanja

Kukuruz poboljšava antioksidativnu zaštitu, a zbog bogatstva prehrambenih vlakana smanjuje rizik od obolijevanja od raka debelog crijeva. Konzumiranje namirnica koje su bogate beta-kriptoksantinom, narančasto-crvenim karotenoidom kojeg ima u žutom kukuruzu, može povoljno djelovati na zdravlje pluća. Kukuruz sadrži i znatne količine folata, vitamina B s blagotvornim djelovanjem na srce zbog toga što snižava razine homocistena, aminokiseline koja može izravno narušiti krvne žile.

Kukuruz je jako dobar izvor dvaju vitamina  - tiamina i pantotenske kiseline – važnih u stvaranju energije. Sadrži i vitamin C, koji skuplja slobodne radikale, te fosfor i mangan koji izgrađuju kosti.

 

Biokemijske značajke

Kukuruz je jedan od izvora oksalata što kod nekih ljudi može izazvati određene zdravstvene tegobe. Također je i jedna od namirnica koju se često povezuje s alergijskim reakcijama.

 

Pohrana

Ako kupujete svježi kukuruz u klipu najbolje ga je pripremiti istoga dana. Ako ga želite pohraniti, najbolje je to učiniti da se pohrani u hladnjak, u plastičnoj vrećici iz koje je prethpdno istisnut zrak.

 

Priprema

Najzdraviji način pripremanja kukuruza je zdravo kuhanje na pari. Također se može i peći na roštilju ili u pećnici. Kuhani kukuruz u zrnu može se koristiti kao dodatak mnogim varivima, ali i salatama.

Sezona:

kolovoz – rujan