• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Luk

Dostupan je tijekom cijele godine, ali mladi je proljetni-ljetni luk.

 

Blagotvorna djelovanja

Redovito konzumiranje luka povezuje se s više različitih blagotvornih djelovanja – nižim rizikom od bolesti srca, nižima razinama kolesterola i nižim krvnim tlakom. Fitonutrijenti što ih sadržava luk pomažu u održavanju normalne razine šećera u krvi, a uzrok su i mirisa luka i njegova nadražujuća djelovanja na oči. Utvrdilo se: što je miris jači i što više nadražuje oči, to više ljekovitih fitonutrijenata sadržava. Luk također obiluje flavonoidima što djeluju protuupalno i poboljšavaju zdravlje srca.

 

Pohrana

Luk je otporno povrće koji dobro podnosi skladištenje. Ne biste ga trebali čuvati u hladnjaku jer dobiva loš ukus. Vlaga i svjetolost uzrokovat će klijanje luka pa je stoga vrlo hladno, tamno i suho mjesto, poput podruma, savršeno mjesto za čuvanje luka. Ne stavljajte ga u plastične vreće već ostavite da diše.

 

Priprema

Najzdraviji način pripremanja je zdravo pirjanje, ali luk se može poslužiti i svjež kao dodatak raznim salatama.

Recepti

Sezona:

siječanj – prosinac