• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Matovilac

Vrhunac sezone su mu zimski mjeseci.

 

Blagotvorna djelovanja

Matovilac je uistinu prava biljka koja pozitivno utječe na krvnu sliku zbog jako visoke koncentracije željeza. Također sadrži vitamin C, važan antioksidans, koji je  neophodan za apsorpciju i iskorištenje željeza u organizmu. Bogat je izvor kalija, s vrlo malo natrija. Također ne treba zanemariti povoljan odnos kalcija, magnezija i fosfora koji sadrži matovilac, a koji doprinose uravnoteženom dnevnom unosu ovih makrominerala.

Zahvaljujući i folnoj kiselini matovilac je izvrstan prilog salatama, posebice za žene. Dodatno sadrži i ostale vitamine B skupine i beta karoten (vitamin A) te zajedno s vitaminom C pozitivno utječe na živčani sustav.

 

Pohrana

Matovilac se najbolje čuva u hladnjaku. Niže temperatura usporit će brzinu disanja i tako sačuvati vitamine i svježinu. Najbolje je pohraniti ga u plastičnoj vrećici iz koje je prethodno istisnut zrak. Nemojte ga prati prije pohranjivanja jer će voda ubrzati proces kvarenja.

 

Priprema

Prije pripreme, matovilac treba dobro oprati. Najbolje je pripremiti ga svježeg. Služi se samostalno, začinjen ili nezačinjen, ili u kombinaciji s drugim povrćem za miješane salate.

Sezona:

studeni – ožujak