• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Mrkva

Iako može uspijevati tijekom cijele godine, mrkve koje se lokalno uzgajaju beru se od proljeća do jeseni.

 

Blagotvorna djelovanja

Mrkva je među najbogatijim izvorima karotenoida provitamina A, uključujući alfa-karoten i beta-karoten koji se mogu pretvoriti u aktivan oblik vitamina A koji ima blagotvorno djelovanje na vid i imunološki sustav. Karotenoidi mrkvi daju narančastu boju, ali i snažnu antioksidativnu zaštitu te pomažu u zaštiti srca i krvožilnog sustava. Poznato je kako se vitamin A povezuje sa zdravljem pluća. Mrkva obiluje i drugim za zdravlje bogatim tvarima, vitaminom K i fosforom koji izgrađuju kosti, manganom koji uništava slobodne radikale, vitaminom B1 što stvara energiju.

 

Pohrana

Mrkvu čuvajte u hladnjaku. Niže temperatura usporit će brzinu disanja i tako sačuvati vitamine i svježinu. Najbolje je pohraniti ga u plastičnoj vrećici iz koje je prethodno istisnut zrak. Nemojte ih  prati prije pohranjivanja jer će voda ubrzati proces kvarenja.

 

Priprema

Prije pripreme mrkvu treba oprati i oguliti, ali ekološki uzgojenu možete pripremati i s korom. Najzdraviji način pripremanja mrkve je zdravo parenje ili vrlo kratko kuhanje al dente. Možete je i poslužiti sirovu, naribanu ili narezanu na manje i tanje komade, kao jedan od sastojak salata.

Recepti

Sezona:

travanj – listopad