• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Paprike

Vrhunac njihove sezone je u ljetnim mjesecima.

 

Blagotvorna djelovanja

Paprike, vjerojatno zahvaljujući visokom udjelu vitamina C i beta-karotena, mogu pružiti zaštitu od katarakte. Izvanredan su izvor vitamina B6 i vrlo dobar izvor folne kiseline koji utječu na smanjenje visoke razine homocistena, tvari koja može uzrokovati oštećenja krvnih žila zbog čega se povećava rizik od srčanog i moždanog udara. Obiluju i drugim za zdravlje važnim hranjivim tvarima. Među njima su vitamin K, koji sudjeluje u izgradnji kostiju, te vitamini B1 i B2 koji sudjeluju u stvaranju energije.

 

Biokemijske značajke

Paprike obiluju oksalatima i pripadaju porodici pomoćnica što nekim pojednicima može izazvati tegobe.

 

Pohrana

Pohranite ih u hladnjaku, najbolje u plastičnoj vrećici iz koje je prethodno istisnut zrak. Ne perite ih prije stavljanja u hladnjak jer će izlaganje vodi ubrzati proces kvarenja. 

 

Priprema

Najzdraviji način pripreme paprika je zdravo kratko pirjanje. Za bogat okus paprike se mogu i peći. Kuhanje u vodi, na pari ili kuhanje s uljem se ne preporučuje za paprike. Paprike čine sjajan dodatak salatama.

Sezona:

srpanj – listopad