• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Patlidžan

Vrhunac sezone patlidžana je od kolovoza do listopada. U tim je mjesecima koncentracija hranjivih tvari najviša, a okus najbolji.

 

Blagotvorna djelovanja

Patlidžan obiluje hranjivim tvarima poput prehrambenih vlakana, folne kiseline, vitamina B3 i B6, magnezija i kalija. Usto, patlidžan sadržava i mnoge fitonutrijente koji su snažni čistači slobodnih radikala. Patlidžan poboljšava zdravlje središnjeg živačanog sustava. Sadrži triptofan koji regulira zdrav san.

 

Biokemijske značajke

Patlidžan obiluje oksalatima i pripada porodici pomoćnica što nekim pojedincima može izazvati tegobe.

 

Pohrana

Patlidžan najbolje čuvajte u hladnjaku. Niža temperatura usporit će brzinu disanja i tako sačuvati vitamine i svježinu. Najbolje je pohraniti ga u plastičnoj vrećici iz koje je prethodno istisnut zrak. Nemojte ga prati prije pohranjivanja jer će voda ubrzati proces kvarenja.

 

Priprema

Zbog svoje jedinstvene spužvaste strukture patlidžan možemo smatrati „univerzalnim“ povrćem koje može koristiti kao sastojak mnogih jela. Patlidžan prije pripreme treba dobro oprati. Nije ga potrebno guliti. Najzdraviji način pripremanja je kratko piranje. Može se i peći. Ne preporučuje se kuhanje u vodi ili na pari.

Sezona:

kolovoz – listopad