• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Rajčice

Uspijevaju od srpnja do listopada.

 

Blagotvorna djelovanja

Rajčice su idealna hrana koju treba uvrstiti u najzdraviji način prehrane, ne samo zato što obiluju hranjivim tvarima, nego i zato što su niskokalorične. Rajčice su izvanredan izvor vitamina C, snažnog antioksidansa koji potiče protuupalnu zaštitu. Sve više istraživanja pokazuje da rajčice utječu na zdravlje srca. Redovita konzumacija rajčica ili proizvoda od rajčica smanjuje rizik za razvoj kardiovaskularnih bolesti. Rajčice mogu igrati važnu ulogu i u prevenciji raka.

Uz likopen, rajčice sadržavaju i druge tvari koje blagotvorno djeluju na zdravlje poput beta-karotena, vitamina C, kalija, folne kiseline, prehrambenih vlakana i vitamina B6.

 

Biokemijske značajke

Rajčice spadaju u porodicu Solanaceae što nekim pojedincima može biti problem. Također je povrće koje se često dovodi u vezu s povećanim rizikom od alergijskih reakcija.

 

Pohrana

Pravilnom pohranom može se sačuvati maksimalna količina hranjivih tvari i do 10 dana.

 

Priprema

Za najbolji ukus najbolje su svježe rajčice. Mogu se dodati salatama ili se od njih mogu pripremiti umaci, juhe i variva.

Recepti

Sezona:

srpanj - listopad