• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Tikva

Iako je dostupna od kolovoza do ožujka, najbolja je u jesen. U tim je mjesecima koncentracija hranjivih tvari najviša, a okus najbolji.

 

Blagotvorna djelovanja

Karotenoidi su zaslužni za boju tikve, ali i za mnoge njezine ljekovite vrijednosti. Među povrćem jedan je od najkoncentriranijih izvora omega-3 masne kiseline vrlo važne za zdravlje srca. Odličan je izvor vitamina C i vitamina A. To sinergijsko djelovanje antioksidansa koristi ne samo zdravlju srca već i cjelokupnom zdravlju jer pomaže u sprječavanju ateroskleroze. Vitamin A vrlo je važna tvar za održavanje zdravlja pluća.

 

Pohrana

Najbolji je način čuvanja na hladnom i tamnom mjestu daleko od izvora svjetlosti i topline. Tikvu se ne smije izlagati velikoj vrućini ili velikoj hladnoći i najbolje se čuva na temperaturi između 10 i 16°C.

 

Priprema

Prije rezanja, tikvu treba oprati, a zatim i oguliti. Treba prerezati na pola i izdubiti sjemenke. Sjemenke se mogu osušiti i peći te jesti kao zdrava grickalica. Ako se tikva peče ili prži na ulju, nije je potrebno guliti. Najzdraviji način pripremanja je  zdravo kuhanje na pari. Prilikom kuhanja treba paziti da se ne prekuha, da samo omekša tek toliko da joj omekšaju celulozna vlakna zahvaljujuću čemu je lakše probavljiva, a za zdravlje korisne tvari lakše se apsorbiraju.

Recepti

Sezona:

rujan-listopad