• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Tikvice

Iako se tikvice uzgajaju posvuda i uspijevaju tijekom cijele godine, vrhunac njihove sezone proteže se od svibnja do srpnja.

 

Blagotvorna djelovanja

Tikvice su izvanredan izvor mangana koji utječe na metabolizam bjelančevina i ugljikohidrata te aktivira enzime odgovorne za korištenje važnih tvari poput biotina, tiamina i kolina. Vitamin C sadržan u tikvicama snažan je antioksidans i povoljno djeluje na zdravlje srca. Tikvice također obiluju i drugim za zdravlje važnim hranjivim tvarima. Među njima su protuupalne omega-3 masne kiseline, hranjive tvari važne za stvaranje energije, vitamini B1, B2, željezo, niacin, cink, koji je podrška imunološkom sustavu, bjelančevine koje grade mišiće te triptofan koji regulira san.

 

Pohrana

Tikvice su osjetljivo povrće koje dobro podnosi skladištenje, no ako se pravilno ne čuvaju postat će mekane i izgubit će okus te čak i do 30% nekih vitamina.

Pohranite ih u hladnjaku, najbolje u plastičnoj vrećici iz koje je prethodno istisnut zrak. Ne perite ih prije stavljanja u hladnjak jer će izlaganje vodi ubrzati proces kvarenja. 

 

Priprema

Najzdraviji način pripreme tikvica je zdravo kuhanje al dente. Vrlo je važno ne prekuhati ih.

Sezona:

lipanj – listopad