• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Voće

Posljednjih godina znatno se povećala ponuda raznih vrsta voća. Ekološki uzgojeno voće ljepše izgleda, boljeg je okusa i dostupnije je nego ikad prije. Voće je bogatog okusa, osvježavajuće i prepuno blagotvornih sastojaka. Također, većinu je vrsta voća lako konzumirati jer ne zahtijevaju pripremu. Toliko je raznoliko da više nije rezervirano samo za međuobrok, desert ili doručak - može dati slatku notu mnogim jelima uključujući salate i predjela.

 

Zašto je voće potrebno konzumirati svaki dan?
Svakodnevno moramo konzumirati voće kako bismo organizmu osigurali vitamine topljive u vodi, a ono uz povrće osigurava više ovih ključnih sastojaka od bilo koje druge vrste namirnica.

Voće obiluje novootkrivenim, blagotvornim fitonutrijentima, kao sto su karotenoidi, f1avonoidi i organske kiseline snažnog antioksidativnog djelovanja. Ne samo da su fitonutrijenti zaslužni za cijeli niz različitih predivnih boja nego i djeluju kao snažni antioksidansi umanjujući učinak slobodnih radikala i rizik od bolesti.

 

Kako biste očuvali vlastito zdravlje, uživajte u preporučene 3-4 porcije voća svaki dan. Ako ne konzumiramo dovoljno voća, svojem tijelu uskraćujemo odličan izvor bitnih hranjivih tvari nužnih za pravilno fiziološko djelovanje.
Voće ne samo da lijepo izgleda i odlična je okusa nego vam osigurava i energiju!
Voće je izvrsno i za jutarnji i popodnevni međuobrok. Ne samo da je ukusno, osvježavajuće i zasitno nego je većinu vrsta lako nositi sa sobom. Pojedemo li ga nakon ručka i večere, pomaže probavi.

Osim što zadovoljava našu želju za slatkim, voće, poput povrća, obiluje i hranjivim tvarima uključujući vitamine A i C, mangan i kalij. Ono je također bogat izvor prehrambenih vlakana – tvari neophodnih za pravilnu probavu i održanje zdrave razine kolesterola, kao i za druge zdravstvene pogodnosti

Kada je u pitanju odluka u kojem obliku jesti voće,  sirovo je najbolji izbor s obzirom na to da bilo kojim načinom prerade - prirodni voćni sokovi, sušenje, zamrzavanje i konzerviranje - može smanjiti hranjivu vrijednost koju inače nalazimo u svježem voću. Jedan od najzdravijih načina konzumacije voća je upravo kroz svježe voćne sokove pripremljene u kućnom sokovniku ili mikseru.
Prilikom kupovine voća najbolje je kupiti već zrelo voće, a ne ono koje tek treba dozrjeti.

Velik je izbor tradicionalnih vrsta voća. To su, općenito, stare vrste koje su se razvile desetljećima prije, za razliku od novijih koje su uzgojene u novije vrijeme. Osim što su prekrasnih duginih boja i odlična okusa, stotine tradicionalnih vrsta voća također su važne jer pomažu očuvati bioraznolikost koja se nalazi u prirodi.