• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Grožđe

Dostupno je u rujnu i listopadu.

 

Blagotvorna djelovanja

Grožđe se može klasificirati u tri skupine: stolno, vinsko i grožđe za grožđice. Stolno je ono koje se jede u omiljenim salatama ili desertima, vinsko, kao što mu i ime govori, se koristi za pravljenje vina, a grožđe za grožđice kako bi se napravilo suho voće. Grožđe sadrži  povećanu razinu dušikovog oksida, sastojka koji tijelo proizvodi i pomaže u opuštanju krvnih žila, a rezultira smanjenjem krvnoga tlaka. Koža i koštice crnog grožđa sadržavaju određene hranjive tvari za koje se dokazalo da smanjuju veličinu tumora dojke. Grožđe obiluje i drugima za zdravlje hranjivim tvarima: vitamin C i mangan koji štite od slobodnih radikala, vitamin B6 i kalij koji čuvaju srce, te vitamin B1 koji sudjeluje u proizvodnji energije. Grožđe je idealna namirnica za održavanje tjelesne mase.

 

Pohrana

Grožđe je najbolje čuvati u hladnjaku jer na sobnoj temepretauri i dalje diše. Niže temperatura usporit će brzinu disanja i tako sačuvati vitamine i svježinu. Najbolje je pohraniti ga u plastičnoj vrećici iz koje je prethodno istisnut zrak. Nemojte ga prati prije pohranjivanja jer će voda ubrzati proces kvarenja.

 

Priprema

Netom prije jela, grožđe obavezno dobro operite. Grožđe sadržava maksimalnu količini hranjivih tvari upravo kada se jede svježe.

Sezona:

rujan – listopad