• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Smokva

Ljetni mjeseci su pravo vrijeme za svježe smokve, a osušene su dostupne tijekom cijele godine.

 

Blagotvorna djelovanja

Poput banana, smokve su lako prenosive te su priručan izvor kalija koji je osobito važan za sportaše i ljude u pokretu koji troše velike količine energije. Smokve su jedan od najbogatijih izvora fitosterola – biljnih hranjvih tvari koje imaju sposobnost smanjivanja kolesterola. Smokve uravnotežuju razinu šećera u krvi. Jedan su od izvanrednih izvora fitosterola koji utječu na smanjenje kolesterola. Poboljšavaju i zdravlje srca. Dobar su izvor kalija koji pomaže kontrolirati krvni tlak. Smokve su izvor i prehrambenih vlakana, osobito onih topljivih. Vlakna, i namirnice koje njima obiluju, imaju pozitivan učinak na kontrolu tjelesne mase. Osim što stabiliziraju razinu šećera u krvi, istraživanja su pokazala da smokvini listovi inhibiraju rast određenih stanica raka.

 

Pohrana

Smokve je najbolje čuvati u hladnjaku jer na sobnoj temperaturi i dalje dišu. Niže temperatura usporit će brzinu disanja i tako sačuvati vitamine i svježinu. Ipak, tako djelomično gube svoj okus.

Suhe smokve mogu ostati svježe i nekoliko mjeseci nakon sušenja ako se pravilno čuvaju na suhom, tamnom i hladnom mjestu.

 

Priprema

Smokve su zrele za jelo ako su mesnate i popuštaju na pritisak. Prije jela treba im otkinuti peteljku i oguliti ili ih samo otvoriti i pojesti njihovu mesnatu unutrašnjost. Smokve su najzdravije svježe, ali se mogu i peći kao sastojak desertima.

Sezona:

siječanj – prosinac