• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Žitarice

Botanički govoreći, i žitarice poput pšenice, riže i raži su jestive sjemenke biljaka koje spadaju u porodicu trava.
Cjelovite žitarice daju energiju i čuvaju zdravlje.
Cjelovite žitarice pružaju niz važnih hranjivih tvari uključujući prehrambena vlakna, vitamin E i minerale poput magnezija, željeza i cinka. Na većinu žitarica također možete računati da su bogat izvor za zdravlje korisnih vitamina B. Nadalje, imaju niski sadržaj masti, a izvor su mnogih esencijalnih amionokiselina (iako ih većina ne sadržava mnogo lizina).

 

Uključivanje različitih vrsta cjelovitih žitarica u svakodnevni jelovnik nužno je želite li osigurati izvor energije i vitalnosti. Iako je općepoznato da sportaši konzumiraju velike količine složenih ugljikohidrata poput tjestenine i kruha kako bi se opskrbili dodatnim izvorima energije, ono što nije opće poznato je da nisu samo ugljikohidrati ti koji im pomažu u izvedbi. Ako ne jedu tjesteninu i kruh od cjelovitih žitarica, neće unositi hranjive tvari koje oslobađaju energiju!
Piramida prehrane koju je razvilo američko Ministarstvo poljoprivrede (USDA) preporučuje ukupno 6 do 11 obroka žitarica na dan. Međutim, ljudi u mediteranskim zemljama, koji su među najzdravijima na svijetu, jedu 3 do 4 obroka na dan.
No svaka žitarica ne mora biti za svakoga. Pšenica, koja je među najpopularnijim žitaricama, jedna je od najčešće konzumiranih namirnica prehrane. Često ju se povezuje s alergijama i osjetljivošću na hranu