• content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img
  • content_img

Grah crni

I suhi i crni grah raspoloživi su tijekom cijele godine.

 

Blagotvorna djelovanja

Iako su grahorice izuzetno zdrave, kada se radi o njihovom sadržaju bjelančevina i vlakana, boja omotača na crnom grahu čini ga osobito prehrambeno zanimljivim za razliku od ostalih grahorica. U njegovom omotaču istraživači su otkrili najmanje osam različitih flavonida, uključujući antocijanin, koji toj maloj sjemenki daje moćnu antioksidativnu snagu koja štiti stanice od oštećenja koja uzrokuju slobodni radikali. Grah poboljšava zdravlje srca i proizvodnju energije.

Mahunarke, poput crnog graha, uzrokuju vjetrove jer ljudi ne mogu probaviti olisaharide, šećere koji se nalaze u zrnu graha. Te šećere konzumiraju bakterije u debelom crijevu i proizvode plinove. Udjel spojeva koji uzrokuju plinove može se smanjiti tako da se baci voda u kojoj se suha grahorica namakala i koristi nova za kuhanje. Smatra se da će dodatak kombu alge prilikom kuhanja povećati njihovu hranjivu vrijednost, a smanjiti nastanak plinova. Kumin, komorač i đumbir spadaju u začine koji su posebno učinkoviti u razgradnji plinova.

 

Pohrana

Sušeni crni grah najbolje je čuvati u hermetički zatvorenoj posudi na hladnom, tamnom i suhom mjestu, gdje će se održati i do 12 mjeseci.

 

Priprema

Prije pripreme sušeni grah je dobro namočiti u vodi 8 sati  prije kuhanja ili ostaviti ga u vodi preko noći. Kad pripremate grah, nemojte dodati sol dok se kuha jer grah otvrdne već je dodajte kad se grah već skuhao. Crni grah grah je najbolji poslužen sa žitaricama kako biste dobili obrok bogat bjelančevinama.

Sezona:

siječanj – prosinac